Perheliikunta

Seuraathan ilmoitteluamme Facebookissa - mahdolliset muutokset tulevat MLL Korso-Koivukylän Facebook-sivulle.

1.9.2023
Iloisia uutisia! Maksuttomat perheliikuntavuorot ovat taas käynnistyneet Korsossa pandemiatauon ja tilanvarausselvittelyiden jälkeen. Tervetuloa liikkumaan lapsi-aikuinen-perheliikuntavuoroille oman aikataulun mukaan:

- Lauantaisin klo 10-12 Ruusuvuoren koulun liikuntasaliin, os. Kisatie 21, Vantaa, sisäänkäynti liikuntasaliin oikeanpuoleisimmasta ovesta.

- Maanantaisin klo 17.30-19 Vierumäen koulun Kulomäen opetuspisteen liikuntasaliin, os. Maauuninpolku 3, Vantaa.

HUOM! MUUTOS: 22.1.2024 alkaen maanantaivuorot ovat peruttu avainvastaavapulan vuoksi. Lauantaivuorot jatkuvat!

Uusia avainvastaavia kaivataan, tule rohkeasti mukaan!

Huom. tulethan liikkumaan vain terveenä!

Osallistuminen on maksutonta.

Lauantaivuoron avainvastaavat:
Toni Mäenpänen 040 566 9351

Risto Luoma 050 357 9722

Filippa Väänänen 050 560 9901

Ruusuvuoren koulun kouluisäntä:
Puhelin: 09 8393 2405 tai 040 741 7183

Perheliikunnassa lapsi on aina oman aikuisen vastuulla!

Lapset ovat vakuutettu tapaturman varalta, mutta mukana olevat aikuiset eivät. Perheliikunta on perheiden yhteistä aikaa, ethän jätä lastasi yksin vuorolle.

Perheliikuntavuoron kävijämäärä tulee joka kerta kuitata näyttämöllä sijaitsevaan käyttövuorokansioon, jottei kaupunki laskuta meitä käyttämättä/perumatta jääneestä vuorosta!

Tervetuloa mukaan!

Perheliikuntaan ei tarvitse ilmoittautua etukäteen! Tulette mukaan, kun se teille parhaiten sopii!

Liikuntavuorolla vanhemmat pelaavat ja liikkuvat yhdessä lasten kanssa omatoimisesti ja rennosti ilman suorituspaineita. Liikuntavuoro on kiva ja maksuton tapa päästä liikkumaan ja kohottamaan myös omaa kuntoa. Samalla lapset oppivat pelien sääntöjä, tutustuvat eri lajeihin, näkevät pelitekniikkaa sekä kehittyvät ryhmässä toimimisessa.

Ison salin voi jakaa moneen alueseen ja lajeina on yleensä sählyä, futsalia, korista, "pudotusta", lentistä, sulkkista, polttopalloa, "kaikki polttaa kaikkia", telinevoikkaa, temppurataa, norsupalloa, sekä monia muita hauskoja pelejä ja lajeja.

Mitä ainakin kannattaa ottaa mukaan?

• Liikuntavaatetus
  • Aikuisille ja lapsille sisäpelikengät
  • Vesipullot
  • Omat mailat ja pallo, jossa oma nimi
  • Lapsille mahdollisesti suojalasit

Miten perheliikuntavuoro toimii?

Vuorolla ei ole ohjaajaa, eikä vastuuhenkilöitä. Vanhemmat huolehtivat Ruusuvuoren koulun ovien avaamisesta ja sulkemisesta. Yhdessä sovitaan, mitä tehdään ja pelataan milläkin viikolla. Vuorolle mahtuu suurikin määrä perheitä. Kävijämäärän mukaan tilaa voi hyödyntää eri tavoin.

Kaikki voivat liikkua yhdessä ja pelata samaa peliä/lajia. Tarvittaessa sali voidaan jakaa puoliksi ja saliin saadaan samanaikaisesti eri lajeja tai useampi pienpeli käyntiin. Vuoro ei sido perheitä mitenkään, voitte käydä silloin kuin teille sopii.

Loppusiivous aloitetaan yhdessä 10 minuuttia ennen vuoron päättymistä.

Jokainen huolehtii osaltaan, etteivät tavarat jää hujan hajan. Ulos lähtiessä jokainen katsoo, että ovi menee lukkoon. Kun jokainen huolehtii näistä, varmistaa se parhaiten toiminnan jatkumisen.

Vakuutus ja vastuut

MLL Korso-Koivukylä on vakuuttanut lapset. Aikuisia ei ole vakuutettu yhdistyksen puolesta.

Jotta vuoro toimisi hyvin, niin jokainen aikuinen vastaa omista lapsistaan, eikä heitä voi jättää saliin yksin liikkumaan.

Avainvastaavien vastuu

Koulujen ulko-ovien avaus tapahtuu avainvastuuvanhempien toimesta. MLL Korso-Koivukylän yhdistyksellä on molemmille kouluille kaksi avainvastaavaa, jotka vuorollaan ovat avaamassa ovia.

Avainvastaavat myös varmistavat, että salit siivotaan ja saleista/kouluilta poistutaan määräaikaan mennessä:

• lauantaisin klo 12

Avaimet saa  virka-aikana koulun kouluisännältä. Hänelle kannattaa soittaa ennen koululle menoa, jotta varmasti tapaat hänet ja saat avaimet.

Vapaaehtoiseksi?

Lisää avainvastaavia kaivataan! Kysy lisää Janikalta tai laita viestiä!

Yhdistyksen hallituksen perheliikunnan vastaava

Janika Karvonen