Tietoa yhdistyksestä

Jo 75  vuotta yhdessä tekemistä!

Mannerheimin Lastensuojeluliiton Korso-Koivukylän yhdistys ry on perustettu 1945 ja se on MLL:n Suomen suurimpia paikallisyhdistyksiä.

Päätoimintamuotoja ovat perhekahvilat, isä-lapsikerhotoiminta, perheliikunta, kylämummit ja -vaarit -toiminta, lukumummit ja -vaarit -toiminta, soitonopetus ja esim. erilaiset tapahtumat ja kirpputorit.

MLL:n toimintaan kuuluu myös esim. lastenhoitoapu, perhekummitoiminta ja ystäväksi maahanmuuttajaäidille -toiminta.

Toiminta perustuu vapaaehtoistyöhön

Toiminnassa on mukana vapaaehtoisia, jotka antavan oman  panoksensa yhteiseen hyvään!

Osaavia ja luotettavia ihmisiä!

Yhdistyksen toimihenkilöt mm. mahdollistavat perhekahviloiden ja erilaisten kerhojen toiminnan. Osa heistä vastaa tietyn kohteen toiminnasta, osa on mukana auttamassa omien mahdollisuuksiensa mukaan.

Vain opettajat saavat työstään palkkaa. Jos vastuuhenkilöä tai opettajaa ei löytyisi, toiminta olisi pakko lakkauttaa.

Yhdistyksen toimintaa johtaa hallitus, jonka jäsenet koordinoivat omien vastuualueidensa toimintaa kokonaisuudessaan - esim. koko yhdistyksen perhekahvilatoimintaa. Kaikki vapaaehtoistyö tehdään muun elämän ja työn ohella.

Y-tunnus: 0996193-2

Tule mukaan!

Me toimimme yhdessä lasten, nuorten ja lapsiperheiden hyväksi!

Tarvitsemme jatkuvasti uusia ihmisiä mukaan toimintaan varmistamaan toiminnan säilyminen ja kehittyminen Korso-Koivukylän alueella.

Vapaaehtoistoiminta on mukavaa! Se tuo sinulle uusia ystäviä ja hyvää mieltä kaikille mukana oleville!

Voimme muokata vastuualueen sinun omien kiinnostuskohteidesi ja käytettävissä olevan aikasi mukaan.

Tule mukaan rentoon joukkoomme edistämään lapsiperheiden arkea ja joskus juhlaakin!

Vapaaehtoistyö eri toiminnoissamme tai hallitustyö ei vaadi mahdottomia, mutta antaa sitäkin enemmän.

Haluatko sinä tulla mukaan ideoimaan ja toteuttamaan toimintaa kanssamme ? Olet lämpimästi tervetullut mukaan!

Mannerheimin Lastensuojeluliitto

Mannerheimin Lastensuojeluliitto on avoin kansalaisjärjestö, joka edistää lasten, nuorten ja lapsiperheiden hyvinvointia. MLL:n tavoitteena on lapsiystävällinen Suomi, jossa lapsen etu asetetaan etusijalle ja jossa lapset ja nuoret voivat hyvin. Toiminnan perustana on paikallinen vapaaehtoistoiminta - yhteensä yli 24 000 vapaaehtoista, jotka tekevät vuosittain yli miljoona työtuntia!

Toiminta-alueet ovat

• Vapaaehtoistoiminta lasten, nuorten ja lapsiperheiden kanssa
  • Lasten, nuorten ja lapsiperheiden hyvinvoinnin edistäminen
  • Vaikuttamistyö

Valtakunnallinen yhteisö muodostuu keskusjärjestöstä, 10 piirijärjestöstä ja 548 paikallisyhdistyksestä. Henkilöjäsenet ovat jäseninä paikallisyhdistyksissä. Paikallisyhdistyksissä on jäseniä 86 183 (31.12.2017).