Haemme perhekahvilaohjaajia

31.1.2020

Päivitys 7.10.2021
MLL Korso-Koivukylällä on suuralueella useita perhekahviloita. Koronatilanne keskeytti toiminnan kaikkialla. Nyt tarkoitus on saada nostettua perhekahviloita jaloilleen - ja mahdollisuuksien mukaan perustaa lisää myös erilaisia teemaperhekahviloita.

Tarjoamme perhekahviloissa kaikille lapsiperheille mm. lämminhenkistä yhdessäoloa, alustettuja keskusteluita, sekä ohjelmaa vanhemmille ja ohjattua toimintaa lapsille. Vapaan oleskelun lisäksi pyrimme järjestämään perhekahviloissa, esim. musiikkileikkihetkiä, tuote-esittelyjä ja asiantuntijavierailuja – kävijöiden toiveita kuunnellen. Tarjoamme aamu- tai välipalaa erittäin edulliseen hintaan.

Korso-Koivukylän alueelle on ominaista sen laajuus ja hajanaisuus – asuintaajamat sijaitsevat pitkienkin matkojen päässä toisistaan. Mielestämme on tärkeää järjestää toimintaa eri puolilla koko suuraluetta. Yhdistyksen tavoitteena on ylläpitää ainakin seuraavia perhekahviloita:

• Korson perhekahvila
  • Korson iltaperhekahvila
  • Leinelän perhekahvila
  • Nikinmäen perhekahvila

Seuraamme jatkuvasti huoltajien halukkuutta käynnistää alueilleen uusia perhekahviloita. Kun tunnistamme yhteisen tarpeen sekä löydämme sopivat tilat ja vapaaehtoiset, käynnistämme uusia perhekahviloita. Esim. Koivukylän alueelle on tavoitteena saada uusi perhekahvila aiemmin suljetun kahvilan tilalle.

Vapaaehtoisilla on mahdollisuus saada koulutusta MLL Uudenmaan piirin järjestämissä koulutustilaisuuksissa. He saavat myös oman yhdistyksemme tarjoaman tuen ja ohjauksen. Yhdistyksellä on oma perhekahviloiden yhteinen Facebook-ryhmä, jossa kaikki perhekahvilat voivat viestiä ajankohtaisista asioista. Myös yhdistyksen toimihenkilöillä on oma Facebook-ryhmä, josta jokainen yhdistyksen vapaaehtoistyötä tekevä saa tukea, ohjausta ja kannustusta.

Haemme nyt uusia perhekahvilaohjaajia toimimaan vapaaehtoistyön pohjalta. Mikäli henkilöllä on kiinnostusta ja reipasta otetta perhekahvilan ohjaamiseen, koulutamme ohjaajia myös perhekahviloiden vastaaviksi.

Oletko sinä etsimämme henkilö? Laita meille viestiä, niin olemme sinuun yhteydessä. Voit myös soittaa yhdistyksen perhekahvilatoiminnan vastaavalle tai yhdistyksen hallituksen varapuheenjohtajalle:

Mirella Niemisalo
Perhekahvilatoiminnan vastaava

Helen Josefsson
Puhelin: 050 345 9880

Voit myös laittaa sähköpostia:
korso-koivukylan.yhdistys@mll.fi

Lisätietoa: